you follow me i follow you

Monday, October 3, 2011

yeah!!! akhirnye dapat tukar....





assalamualaikum....


hurm...praktikal nie memang banyak dugaan yg dapat....kalau anda pernah manjalaninya mesti anda faham kan??huhu.....saye praktikal kat hotel uitm nie memang bnyak cabaran....saye kene bertugas sbgai marketers..huhu..bunyi mcm best tp bnyak keje kene buat..huhu..ade hari2 yg x de keje bleh buat aku bosan plak..time ade keje buat ak stress..x tau la mcm mane nak buat hati puas..sume x kene...hurm..sebelum aku duduk marketing ak ditugaskan kat purchasing sbgai bendahara...kat sane best sikit sbb ramai kwn..tp kat marketing x de kwn..kwn ngan komputer jer..hoho..

kat marketing ak kene handle customer yg nak buat event kat hotel..laen customer laen perangau..buat ak bikin pening jer....semalam sorng customer nk jugak sewa dewan nk buat event padahal hari tue da ad orng buat event..so nk marah aku plak...he make me tention..die ckp salah ak pulak yg kene...ad pepatah mengatakan "customer is always right" ak nk buat mcm mane..tanpa customer perniagaan x hidup jugak..huu

pengalaman yg lebih perit kat hotel nie ialah aku kene marah ngan syef....kerana kesalahan kecil n same ak 2 kali kene marah....dah la aku nie x dapat elaun pastu buat keje bnyak plak..faham2 je la..mentang2 aku nie budak praktikal ikut suke dieorng j nak marah..budak praktikal pon ade perasaan...kalau nk marah jngan lepas kat orng laen..tp ak nk buat mcm mane sabar je la....nanti menjejaskan markah aku plak...huhu..sedehnye nasib budak praktikal nie...kesalahan aku cume lupe bg salam jer..tp jngan marah mcm tue..depan orng ramai plak..tue da menaibkan orng..."ALLAH MEMURKAI ORNG YG MARAH" kalau wajib aku bleh terime tp bg salam kan sunat jer....lagipun terlupa bukan sengaja x bg salam..hurm..x pe la da nasib..

mggu dpn ak dpt tukar kat purchasing kembali so ak da x jumpe muke die lg....nie yg buat aku hepy.....kat purchasing walaupon bnyak keje jugak tp aku suke sbb x payah jumpe pelanggan...huhu..sekian...

thanks sebab bace perkongsian aku nie...

1 comment:

  1. mmg tak patut setakat lp bg salam nk marah sampai gitu sekali..haish...

    akak pun rasanya bab customer service tak pass jugak la..hihi...

    ReplyDelete